Bemutatkozás

A Jász-Nagykun Szolnok megyei Tószegről származom, az egyetemi tanulmányaimat Szegeden végeztem. A kezdőlapon megjelenő életrajzi adatokhoz fontos hozzátennem, hogy három gyermekes családapaként a feleségemmel a szegedi Wu De Harcművészeti Egyesületet irányítjuk. A harcművészeti képzés mellett a tanítványok alap ízületi terhelhetőségének és védelmének fokozása a legfontosabb, ezen a területen mutatkozó igény hívta először életre a “mozgatórendszeri egészségépítő rendelőt”. (Musculoskeletal Health Builder … Office) A sportorvosi szakképesítésem jelenleg folyamatban van, rendszeres sportdiplomáciai célú külföldi útjaim során a nyugati és keleti sportolók edzés és regenerációs módszereivel ismerkedem és használom fel az egészségmegőrzés vagyis a prevenció programjának felépítése során.

Amikor kialakult panaszokkal, fájdalmakkal keresnek fel, mindig a kiváltó okot igyekszem feltárni. Például a jobb váll fájdalma és ennek talaján kialakuló bicepsz ín sérülés gyakorta késői szövődménye gyermekkori jobb alhasi műtétnek (“vakbél műtét” -féregnyúlvány eltávolítás). A hozzám fordulók a panaszaikat gyakran társítják valamilyen régebbi eseményhez. A tapasztalat azt mutatja, hogy nem mindig ennyi a teljes kép. Sokszor már kis életmódi változtatásokkal látványos eredményeket érünk el mindenféle műtéti beavatkozás nélkül. Általában a probléma felfedése, megismerése önmagában fájdalomcsillapító hatású.

Hétköznap reggelenként vezetek kiscsoportos kondicionáló edzéseket, ahol alap mozgásszervi egészségre koncentrálunk. Ennek lényege a meglévő panaszok enyhítése, minden más lehetséges probléma megelőzése. Ehhez használom többek közt a hengerezést is, melynek lényegét gyógytornászoknak szóló képzésen sajátítottam el, illetve edzőként is fejlesztem magam, nemcsak a harcművészet terén:

Az elképzelésem tehát egy olyan mozgásszervi rálátás használata és közvetítése, mely nem pusztán az egyes elváltozások megállapítása (diagnosztizálása) és kezelése, hanem az azt megelőző lépések rekonstruálása, az oda vezető út megértése, a korrekció lépéseinek részletes ismertetése mellett pedig a terápia  követése, mert a legjobb eredmény így érhető el.